Aku si Merak

My photo
Insan biasa yang punya hati dan perasaan. Mengolah bait-bait kata menjadi pendorong diri dan tauladan untuk semua. Hidup penuh pancaroba tetapi hendaklah mencari sinar di sebalik musibah itu. Melangkah lebih utuh dan berani untuk hadapi masa depan yang pastinya sukar untuk diramalkan. Hiduplah dengan bertujuan dan bermurah hati dalam membimbing ke arah kecemerlangan.

Thursday, February 10, 2011

Warna Baju Kerja

Aku nk tanya korang samada salah ke nk pakai baju yg berwarna agak daring mcm baby pink, dark oren and biru laut?

Bg aku xde salah kot sbb warna bleh mempengaruhi mood kita seharian. Contoh jika kerja kita ni agak serius and stress, warna yg ceria mampu memberikn kita kesegaran dan mengelakkan kita tension. Betul tak?

Aku ni jenis org yg suka pakai baju yg pelbagai warna. So far baju2 aku warnanya baby pink, light blue, dark blue, ungu and dark oren. Kebanyakkannya aku dapat dr G2000 for men. Im sure korang  bleh bygkn warna2 baju aku kn? Hehehe.

Pejabat aku ni mementingkan kekorporatan. Pemakaian diambil berat sbb kitaorg akn berjumpa stakeholders. Tp aku malas nk amik pusing. Sbb aku x suka warna2 korporat. Buat aku pening pale and suram.

So korang plak mcm mane? For girls, im sure you guys ade byk baju yg pelbagai warna. But guys, im sure bila buka je wardrobe diorg, kebanyakan baju warna putih and biru korporat. Betul tak? Hehehe.

Walau apa pun, yg penting korang selesa dgn pilihan korang. Janji korg nampak segak dan bergaya. =)

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...