Aku si Merak

My photo
Insan biasa yang punya hati dan perasaan. Mengolah bait-bait kata menjadi pendorong diri dan tauladan untuk semua. Hidup penuh pancaroba tetapi hendaklah mencari sinar di sebalik musibah itu. Melangkah lebih utuh dan berani untuk hadapi masa depan yang pastinya sukar untuk diramalkan. Hiduplah dengan bertujuan dan bermurah hati dalam membimbing ke arah kecemerlangan.

Wednesday, February 9, 2011

Kucing Pelik

Hurmmm.... Korang penah tak encounter kucing yg berperangai atau bercitarasa pelik?

Nway, as introduction, aku ni mmg suka dgn kucing. Bg aku kucing ni manja n kekadang tu wat aku happy dgn gelagat diorg yg melucukan.

Dulu masa aku sekolah menengah, nenek aku ade bela kucing. Byk juga la. Dalam byk-byk tu ade seekor yg bercitarasa pelik di mana dia suka makan jagung dan ubi rebus. Mesti korang x caya kan? Tp itula yg terjadi.

Yg terbaru berlaku mlm td. Kat umah sewa aku skang ni ade beberapa ekor kucing tp ade sekor kucing betina ni manja dgn aku. Kalu tido mesti nk dgn aku. Duk atas perut aku la. Celah ketiak aku la.

Kucing betina ni mlm td wat aku pelik. Ms tu aku tengah minum teh suam. Aku mmg suka teh. Tetiba aku tgk kucing betina tu pi minum air teh aku. Berulang2 plak. Pelik betul aku. Tak pastila bape byk kucing yg suka minum teh. Nak jaga kesihatan ka? hehehe.

So, korang sure ade citer pelik pasal kucing kn? Ape2 pn, kucing mmg comel kan. =)


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...