Aku si Merak

My photo
Insan biasa yang punya hati dan perasaan. Mengolah bait-bait kata menjadi pendorong diri dan tauladan untuk semua. Hidup penuh pancaroba tetapi hendaklah mencari sinar di sebalik musibah itu. Melangkah lebih utuh dan berani untuk hadapi masa depan yang pastinya sukar untuk diramalkan. Hiduplah dengan bertujuan dan bermurah hati dalam membimbing ke arah kecemerlangan.

Friday, February 4, 2011

Gunung Bromo, Malang Indonesia

Minggu lepas aku ke Surabaya. Selama 6 hari aku di sana. Tujuan ke sana ialah ingin melihat keindahan Gunung Bromo yg selalu diperkatan org.

Alhamdulillah. Nasib baik Airasia menyediakan kos penerbangan yg murah. Hanya dgn RM25, aku dpt pergi ke Surabaya pergi dan balik. Satu peluang yg aku tak akan lepaskn.

Pengalaman yg aku peroleh mmg sukar digambarkan melalui kata-kata. Keindahan gunung-ganang yg memukau pandangan. Kawasan savana di sekitar gunung. Satu pengalaman baru utk aku.

Walaupun Gunung Bromo ketika itu mengeluarkan kepulan asap tebal serta letusan kecil, namun aku berpuas hati. Malah, jika ada peluang, aku akan ke sana lg.

Nanti aku akan upload gambar2 aku di sana. Sekarang ni, semua gambar masih di dalam kamera kwn aku. 

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...