Aku si Merak

My photo
Insan biasa yang punya hati dan perasaan. Mengolah bait-bait kata menjadi pendorong diri dan tauladan untuk semua. Hidup penuh pancaroba tetapi hendaklah mencari sinar di sebalik musibah itu. Melangkah lebih utuh dan berani untuk hadapi masa depan yang pastinya sukar untuk diramalkan. Hiduplah dengan bertujuan dan bermurah hati dalam membimbing ke arah kecemerlangan.

Saturday, February 5, 2011

Tart Nenas

Di pejabat aku skang ni ada sebalang tart nenas yg aku order seblum aku pergi ke Surabaya hari tu. Aku pesan dr senior aku, Kak Lisa.

Mmg menjadi kebiasaan, kalu Kak Lisa mahu order tart nenas, dia akan tanya aku. Aku mmg suka tart nenas ni. Mmg sedap giler! Kalu rs sekali mesti nak lagi.

Pernah sekali tue, budak maintenance dtg ke workstation aku. Masa tu cable internet aku ade masalah dan aku terpaksa gna cable workstation sebelah. Nasib baik tmpt tu masih kosong kalu tak, tak berinternet la aku seharian.

Berbalik kpd kisah budak maintenance ni. Aku pelawa dia makan tart nenas aku. Memula malu nak makan, sekali lepas cuba sekali, dia nak lagi. Kalu x silap aku dalam 5 ketul juga la abis. Dalam malu-malu tu. Kalu tak malu aku rasa sebalang abis. Siap bg statement, "nanti sy dtg lg amik kuih tart ni ya. Sedap la".

Mcm tue skali. Aku ni tak kisah. Mmg suka jamah org dgn makanan. Selalunya sapa yg rapat dgn aku bdan akan naik. Hehehe. =)

Tart nenas aku ni dh nak abis. Kna tunggu order seterusnya. Yummy!!

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...