Aku si Merak

My photo
Insan biasa yang punya hati dan perasaan. Mengolah bait-bait kata menjadi pendorong diri dan tauladan untuk semua. Hidup penuh pancaroba tetapi hendaklah mencari sinar di sebalik musibah itu. Melangkah lebih utuh dan berani untuk hadapi masa depan yang pastinya sukar untuk diramalkan. Hiduplah dengan bertujuan dan bermurah hati dalam membimbing ke arah kecemerlangan.

Thursday, March 24, 2011

Merak vs. Ako Mustapha

Selesa lepas Merak pi setel hal keta Merak yg kna accident petang Isnin (nanti Merak buat posting pasal accident tu eh...tgh takde banyak masa ni).

Merak dan Dia pi Balai Polis Trafik Jalan Bandaran untuk dapatkan salinan report yg Merak buat semalamnya (jam 2 pagi baru Merak sampai umah..pnat!!). Masa sampai ke balai polis ni, adalah brader ni baik semcm je dgn Merak dan Dia. Tolong Merak setel kes Merak termasuk skali pembaikan keta Merak.

So, Merak dan Dia malas nk pening-pening kepala (tapi kami berwaspada takut kna tipu), kami ikut nasihat brader dan hantar keta Merak ke Jalan Jinjang, Kepong (jauh giler!! kawasan bengkel yg menakutkan!).

Masa on the way brader tu hantar Merak dan Dia balik ke Puchong (brader ni offer nak hantar kami balik..padan la muka sbb jauh kwsn umah kami), brader ni buka la citer.

"Saya ingatkan abang ni artis Ako Mustapha. Sekilas saya pandang tadi masa kat balai polis"

Terus Merak terkesima kejap.

"Aku dgn Ako Mustapha??!!"

Senyum lebar Merak. Banyak kali Merak dpt pujian tu. Itupn kalu Merak pakai spek mata hitam. Ce Merak buka spek tu... dari Ako Mustapha, Merak jadi brader potong rumput tepi umah Merak. Nanges!!

Ce korang tengok. Ade ke samenya Merak dgn Ako ni? Ceciter...ceciter...

 vs. 


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...