Aku si Merak

My photo
Insan biasa yang punya hati dan perasaan. Mengolah bait-bait kata menjadi pendorong diri dan tauladan untuk semua. Hidup penuh pancaroba tetapi hendaklah mencari sinar di sebalik musibah itu. Melangkah lebih utuh dan berani untuk hadapi masa depan yang pastinya sukar untuk diramalkan. Hiduplah dengan bertujuan dan bermurah hati dalam membimbing ke arah kecemerlangan.

Tuesday, March 8, 2011

Untuk Dirinya

Jika aku diberikan masa
Akan kuputarkan semula detik itu
Agar aku dapat perbaiki semuanya
Yang meretakkan hubungan kita

Aku akui kesalahanku
Walaupun kemaafan sudah kau berikan
Namun ku tahu
Masih tercalit luka yg amat dalam

Kini ku ingin kau tahu
Kasih dan sayangku makin mendalam untukmu
Walaupun aku yakin kau tak mempercayai
Aku akan terus memperjuangkan kasih dan sayangku

Ku tahu langkah ku kini
Makin payah, Makin perih
Namun aku takkan sesekali mengalah
Kerna sayang, Kerna kasih
Aku akan teruskan walaupun aku terpaksa mengesot

Sekian kalinya
Ku mohon agar kau membuka hatimu kembali
Berikan aku peluang untuk menambat hatimu
Bukalah walau senipis kulit
Akan ku gunakan sebaiknya

Ikhlas dariku...
Merak

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...