Aku si Merak

My photo
Insan biasa yang punya hati dan perasaan. Mengolah bait-bait kata menjadi pendorong diri dan tauladan untuk semua. Hidup penuh pancaroba tetapi hendaklah mencari sinar di sebalik musibah itu. Melangkah lebih utuh dan berani untuk hadapi masa depan yang pastinya sukar untuk diramalkan. Hiduplah dengan bertujuan dan bermurah hati dalam membimbing ke arah kecemerlangan.

Monday, March 21, 2011

Kucing MATI

Malam tadi, Merak keluar dgn Dia pergi isi air kosong dalam botol-botol kosong. Air dalam peti sejuk dh abis. Tiada setitik pun (copy paste dr ungkapan Dia. Hiks).

Dalam perjalanan ke sana, Merak terkejut melihat seekor kucing yg sedang meloncat-loncat seperti ikan yg hampir mati. Apa yg sedang berlaku ya. Merak terpinga-pinga.

Bila kereta kami lalu berdekatan dgn kucing itu, terjawab semuanya. Rupa-rupanya kucing itu telah dilanggar oleh sebuah kereta yg baru berselisih dgn kereta Merak.

Ya Allah. Sayu je Merak tgk kucing tu. Tinggal nyawa-nyawa ikan. Merak tau, kucing tu pasti terseksa dgn kesakitan yg teramat sgt. Merak memberitahu pemilik rumah di mana kucing itu terlantar. Rupanya kucing pemilik rumah itu. Mendengar anak perempuan mengeluh sedih, Merak bertambah sayu.

Inilah kali pertama Merak terlihat kucing hampir-hampir mati. Bagaimana terseksanya kucing tu. Huhuhu. Sdey... =(

2 comments:

apezs shah said...

sedihnya.. mesti seksa.. xsanggup nak tgk.

Merak said...

tau xpe...kalu ucu ade, sure banjir keta acik tau...ekekeke... =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...